星期二, 9月 16, 2014

筍工反智論 添馬男 主場新聞

2014年2月7日

中門大開:筍工反智論

最近《明報》副刊專欄作者屈穎妍諷刺林慧思請假筍工論,同《金雞SSS》揶揄長毛掟完嘢唔使做「筍工」論、示威收錢筍工論,全部都係一條line to take(LTT)。建制派、挺梁及反泛民陣營,由於欠缺政治論述水平,冇辦法從理念、策略層面win an argument,只有採用最粗糙、反智嘅動機論,用「攞着數」作攻擊,訴諸低B群眾。


fb興起 愚弄群眾有難度

香港表面係中產社會,自吹自擂國際都會,但總有一大棚欠缺政治信念,以「無敵爛gag王」、「無知女人仔」為榮嘅群眾。一群人酒吧吹水,必有一條smart ass西裝友用爛gag方式作政治表態,「掟完嘢收工𢭃八萬跟手落老蘭攬女」、「講句粗口就放大假」,就係呢類人最buy。
第二種就係OL、小白領、女人仔,開場白定必是:「我一個女人仔就唔識乜嘢政治」,然後第二句:「但講句粗口就放大假,好筍啫!」呢種先自貶唔識政治,其實係一種以退為進策略,如果你認真反駁佢,當勢色唔對,就立即變回無知女人仔,「我唔識咁多,費事同你拗」。
以往呢條LTT好work,因為冇fb,掌握大眾媒介,如電影、電台節目、報紙副刊地盤之人,收到order後,就可用反智觀點愚弄群眾,即使唔認同嘅人,亦好少為此等反智論作認真反擊,即使有此念頭,亦冇媒介陣地反駁。
好彩𠵱家人人手上有陣地,一出街就立即俾人砌,跟手大眾傳媒跟進,結果功效大減。但大家唔好以為呢種反智論冇市場,只要一日有無綫「最緊要一家人齊齊整整」為主旋律嘅電視劇、商台鬧劇式節目,以搞gag方式討論時事,就一定有愚民。
至於精英、知識分子,靠佢哋去反駁?唔好講笑,呢棚以《明報》為代表嘅所謂知識分子,講大道理就天下無敵,根本對社會欠認識,呢種「維基知識分子」,上維基抄資料,文章旁徵博引,用2,000字論證阿媽係女人,苦心經營自己個人形象,有姿態,冇立場,又係嘥氣。至於廣大專業人士,書都唔讀多本,冇諗法,眼中只有消費。
幸好,香港新一代,正努力擺脫反智社會,「筍工論」不過是迴光返照!

沒有留言: