星期二, 3月 03, 2015

Winning Ugly _ 主場新聞 House News

添馬男

八十年代畢業於港大,八九年六四時身陷北京前門人潮,從此對政治興趣不能自拔,在傳媒及政圈浮沉多年。獲損友邀請在蘋果撰寫專欄《中門大開》,決心闖入總部,用一本iPad,一枝筆及一張摺凳,揭露政治圈內「膠人膠事」,寸嘴得嚟又有根有據,開本地政治評論新風格。

2012-9-11 7:36:11

泛民分區直選總共有55%選票,但只佔議席51%,建制派總共有43%選票,卻佔議席49%,從得票上睇,泛民冇大敗,而且係勝利,佢哋敗在票數無法轉變成議席。在分區直選,民建聯成功實踐了Moneyball精神,計啱數,僅僅夠贏,唔需要票王明星,即使知名度高如曾鈺成、譚耀宗,一樣低調做「助攻」,俾其他名單兄弟入波,齊齊當選,所以佢哋九張名單全數當選。

建制派經典代表作是新界西,民建聯譚耀宗、陳恆鑌、梁志祥、工聯麥美娟全部勝出,得票分別為譚耀宗四萬三、陳恒鑌三萬六、梁志祥三萬三、麥美娟三萬五,唔使做票王,四人當選fit晒。

究竟Winning Ugly戰略,泛民能否適用呢?好難,明知有偷雞機會,也執行唔到。馬後炮好多人指摘泛民策略失誤,但平心而論,只有一個超級選舉機器,配合各種條件,先至可以準確成功執行。首先有黨組織紀律,人人守規矩,按既定計劃分區拉票,唔准越區拉黨友票,唔准因一時民調上落便喊苦喊忽,亂Q告急搶自己兄弟姊妹票。泛民做唔到,因佢哋ego太大,個個要入波,鬥早告急搶票,邊個肯冒低票當選風險呢?新西民主黨也拆兩條,高達同陳樹英兼且係夫婦,斷估唔會出蠱惑搶對方票,新東也拆三條,結果高票落選。

泛民只係雜牌軍,一個冇嚴格組織紀律的民主陣線,黨與黨之間無法過票,也無法禁止互不搶對方地盤票。最重要佢哋背後冇一個「阿爺」做裁判,掌握賞罰機制,邊條友唔聽話就郁,咁先可解決爭議。民主派之所以係民主派,因為佢哋唔係如共產黨般黨性強,以集體利益為先,人性就係自私,為自己利益着想。在幾千至幾百票之間去操作配票,泛民再研究學習多十年也做唔到,因為呢個唔係選戰技術問題,而是政黨操控選民意志,巿民心甘情願放低個腦,跟從組織指揮問題。

要成功在選舉中運用Winning Ugly策略,必定要有所謂「僵屍票」,各候選人肯乖乖守紀律,唔告急或越區搶票,因為有集體分配「僵屍票」,冇規冇矩搶自己人票者,會擔心受懲罰,調走僵屍票。而「僵屍票」組成,先至係Winning Ugly精髓所在,因為真係醜惡,泛民亦唔會做。

首先係新增13萬老人票,老人院集體登記做選民,再一車一車去投票。另一批老人係經年累月用蛇齌餅糭收買,你叫佢投邊個都冇所謂。每區只要調動到幾千僵屍票,就可決定最後一席誰屬,未計中聯辦系統控制同鄉會、工聯、青年及婦女組織。

泛民支持者,以中產、年輕人、教育水平高為主,即使泛民學到足,又有大把水,派蛇齋餅糭,佢哋邊可能心甘情願投身僵屍之列。不做僵屍但泛民支持者會自己策略性配票,例如超級區議會,我識好多人自動配畀馮檢基,為咗一個理由,就係隊低劉江華。但要細緻到調動幾千票去贏分區直選最後幾席就冇可能,呢種巿民自動配票,出錯機會相對高,如公民黨明星告急,為保余若薇,可能吸走民主黨高達票,結果女神同高達雙雙出局。

我明白好多泛民支持者,難以接受贏了選票、輸了議席呢個結果,但公道講,新西慘案實非戰之罪。今日同泛民對選,係共產黨,唔係建制派咁簡單,佢哋有能力指示梁振英取消重要外訪APEC之行,在臨近選舉前連出三招,港人港地、擱置自由行擴大及取消三年國教開展期,目的為保建制派,咁仲唔明,泛民依家係打緊「大佬」,唔係民建聯,只有大佬在背後作操盤手,才能實現Winning Ugly戰略,李永達,咪嘥時間去研究,你一世都學唔到,儍仔!

在反國教運動及投票率高企下,大家對泛民期望上升,而明星墮馬,倍添悲情。冷靜下來,回心一想,泛民成功奪取27席,實已萬幸。至少在超級區議會、會計、IT界偷番佢雞,取回三席。

原刊於蘋果日報,金融中心版

沒有留言: