星期日, 9月 11, 2022

以分體冷氣滴水來論政係佮佮冚

本來只是分體冷氣滴水,待弄清問題後,其實和金權政治極為相似,直頭佮佮冚,細思極恐!

話說部冷氣買咗一年多啲,一個月前起,忽然有時室內滴水。雖則真係現在勁熱係由朝開到晚無停。

咁我哋停佢幾個鐘,再開返就唔滴。

我哋打去安裝冷氣嘅公司問,個師傅都好好心機答。佢話依家温差大,即是由百年一遇嘅酷熱天氣,個冷氣要制冷到舒適温度 (通常政府叫你校到 25 度)

咁佢話太大地方個 engine 做唔嚟,而解決方法係,校到極低目標温度,去到16度、18度!因為咁樣個 engine 可以盡情奔馳,就唔會在一冷一熱間凝結出倒汗水。

我哋將信將疑,但照跟佢做,又得得地。不過,過得一排,又係忽然會滴。

咁我哋都醒起佢話「應該每兩個月清下隔塵網」。無計可施之下,諗住即管洗下,就算唔得,乾淨啲也是好的。

點知拆塊隔塵網,點解咁實呢?先至發現怪事:個冷氣隔塵網入風位,同出風位之間竟然結晒冰。

雖然之前都有細細塊結霜咁跌落嚟 (大暑天飛霜呀!),但家陣個感覺係冰川溶化!

連隨攞個風筒吹溶啲冰,抹乾後再開機,好似解決咗問題。

***

老婆問點解大熱天會結冰咁奇?我大概咁理解。

隔塵網確係「藏污納垢」,令到入氣受阻,咁近出風位嗰部份,就有機會由出風位「過水濕腳」,驟然受冷。受冷又長期停留在有利位置,於是「凍者愈凍」,凍到結冰。

而這在外觀上仍看不出。

到冰川滿到無法掩藏,水就從不正常渠道流走。

與此同時,冷氣機本來是由吸入室內空氣的温度,感應當時室温,但這些「既得利益」的冰川「蒙蔽」了温度感應器,以為全天下都豐衣足食,實際上「朱門酒肉臭,路有凍死骨」。

所以後來聽個師傅講開大冷氣,反而覺得目標温度為18度時,涼快程度還不及之前校到23、24度時。

但又極不穩定,開一輪後又凍返,以至我們「摸著石頭過河」,又調校至21度。

後來我們明白了,因為中途有熄冷氣,那麼冰川稍溶,就好像權貴們「手指罅漏啲出嚟」,咁係會好過一些,但效果很短暫。

如果沒搞清問題,那麼系統仍然是極不穩定,不能長遠維持,遲早拉柴。

到我發現了,用風筒將冰川溶走,再沒特權階級,又沒傷及機件,此為「和平演變」。

如果心急要揾鑼絲批鑿走撬走冰川,會有傷及裡邊機件的可能,那時就是武力革命!如果傷到無法修理,要換部新機,那就是改換國體了!

沒有留言: