星期三, 7月 13, 2005

創世紀和醫道

剛剛今晚看完創世紀第105集大結局。故事裡面阿LIK (明明叫做阿力,張自力,點解佢D friend會叫佢阿LIK?) 的劇情最不合理,明明已經知道大哥的死與葉榮添無關,報仇計劃便應停止,甚至應該與添一同合作搞無煙城才合理,但係佢變到中飽私囊,不擇手段,只在追求自己利益,又好似唔多合理。前一集佢臨死都有講,「我唔知自己係邊個,我唔知為乜。」人有時又真係幾唔理智,會幾迷失自己,越係錯得大,越唔肯承認,甚至自我欺騙,去合理化自己。「公道自在人心」?人心不同,各如其面,有幾多個不同的人心,就有幾多個不同的公道。
今晚醫道劇情又好應題。眾人逃避倭寇來到村落,看到有孤零零的小孩,許浚又是「不可拋下病者不顧」。平時睇覺得好偉大,今日就覺得係迂腐。吾根叔就一心想快走,擔心倭寇一來就無命。最後倭寇出現,眾人躲起來時,小孩啼哭,眼見就要敗露行蹤,全靠尚華冒死把倭寇引開。眾人慌逃上船,許浚不願開船,說甚麼也要等尚華。但最後尚華還是來不及上船,遭了毒手。

救人不是不對,但假如明明無可能救得來,或者機會很微,甚或連累自己或他人,那還應不應去救?假如有五個人,但隻艇得四個位,係唔係要講義氣就一齊唔走,一齊等死?所以,很多時,講道德係唔容易,唔容易係因為,點至叫有道德?自己自以為正義,結果累死別人,咁算唔算道德?但如果向現實低頭,又要擔負惡名,又會良心不安。這就是道德困局也。

沒有留言: