星期日, 11月 20, 2022

飛刀,又見飛刀!愛國,又見愛國!

上回有個「好勝 Gigi」話自己係 Singaporean Chinese, 話共產黨好受人民歡迎(你去北韓做民調金仔支持度都100%啦),又話人哋西方反華,我就問佢係咪唔識分別反華同反共?然後我問佢究竟依家效忠新加坡(即華裔新加坡人)定效忠中共(即新加坡中國人)。


如果唔係李顯龍唔使講「從落葉歸根到落地生根」啦。

Gigi 無應機,但事隔成個半月居然有人搭訕(不過我懷疑係 Gigi 影分身,不過呢點唔重要)話 Gigi 講得好 (依家 Gigi 已改名為 truthseeker),又話我人身攻擊。


我話我點人身攻擊呢?你向邊個國家效忠係咪要諗清楚呀,就係中共講就凶狠,做就碌能,害死東南亞華僑,搞到咁多排華打壓,出咗事之後又話「中乜友好」,華僑出事時就「不干涉別國內政」,提你係塞錢落你袋咋。


此君畀我修理完,又係噴啲五毛三幅被,「唔中意可以走,走咗唔好插祖國」之類。


但我特別覺得有趣係佢講咗句 "Everyone see how much you hate China".


Hate 有乜問題?我唔係耶穌,唔使愛所有世人啩?


好像憎恨中國就是一項罪名?好明顯以中共嘅自細洗腦,「愛國」已經變成宗教。


好耐以前有個講師上課時講起,佢後生時出國,抵埗後在入境關口填個人資料,「宗教一欄一定要填,填乜都得,孔教都無所謂」。佢話唐人無宗教信仰好平常,但西方會覺得如果你無一個超自然嘅道德皈依,豈非會無法無天?


當然今時今日,你講唔出自己信仰,或聲明自己是無神論者,係乜柒問題都無。


同樣你問個香港人「你愛唔愛國?」,多數會「吓?」一聲又或者「有乜話愛唔愛㗎。」如果你 hint 佢少少話身處外地,咁就會出返啲李小龍《唐山大兄》「中國人梗幫番中國人」。


但如果係大陸人,出於自小教化,唔愛國係不可思議。


但正如我以前有篇講過,「愛不愛國,與你何干?」,這純粹是私人的理智和感情的抉擇。


做人起碼有幾個層次的規範。

一為奉公守法,例如沒拖欠也沒尅扣夥計人工。

二為人倫道德,例如養育子女,又或照顧父母(東方文化尤其重視)。

三為好人境界,例如夫妻恩愛,兄友弟恭,樂於助人,肯做善事做義工。

四為聖賢境界,如捨己為人,殺身成仁,就更難了。


在我看來,愛國情操屬於夫妻恩愛之類,做得到會為人稱許,但即使及不上,也只是自己的事,與人無尤吧?


況且,「響屁不臭,臭屁不響」,善欲人知不為真善。真正愛國的,真可做到「事了拂衣去,深藏身與名」。


《十年·自焚者》的自焚婆婆,六四阻擋坦克的坦克人(王維林?),「未留名,未留姓」,也是出於情之所鍾,挺身愛國。假若他們給虎狼政權逮住了,審問是誰人指使,恐怕他們只能招認那是出自純粹愛國心!


「未留名,未留姓,認得刀背淚影!」


***

相關文章:

探討雙重效忠問題

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5732910180064136&id=100000356334640


+++

沒有留言: